dilluns, 6 d’agost del 2012

Flam d'ou

Ahir va venir a dinar la meva cosina Victoria i la seva familia. De postres vaig fer el flam d'ou que a ella tant  li agrada. Al seu pare que era el meu padrí, també li encantava. A ell crec que li dec la meva passíó per els postres. Tenien la pastisseria "La divina pastora" a Sabadell i jo sempre de petita deia que volia ser pastissera de gran com el meu padrí. Al final no ha estat així, però a la cuina el que més m'agrada, és fer dolços i pastissos!!!


Ingredients (8 persones):

3/4 l de llet
3 ous
3 rovells d'ou
150 g de sucre
1 branca de canyella
Pela de mitja llimona
Caramel

Preparació:

Poseu a escalfar la llet amb la branca de canyella i la pela de llimona fins que bulli. En un bol, poseu els ous, els rovells i el sucre i remeneu-ho bé. Aboqueu a sobre el preparat anterior, la llet a poc a poc perquè no quallin els ous. Remeneu-ho bé i aparteu la canyella i la pela de llimona. Agafeu el motlle on coureu el flam i poseu en el fons el caramel (a gust). Aboqueu-hi a sobre la barreja de llet i ous. Ara ja el podreu posar a coure. Us dono dues opcions per dur a terme la cocció:
- Tradicional al forn: abans de començar a preparar el flam preescalfeu el forn a 200°. Poseu una plata al forn fonda, on càpiga el motlle del flam. Poseu tres dits d'aigua a la plata i a dins, el motlle amb el flam (bany Maria). Coeu-ho uns 45-50 minuts depenent del motlle que trieu. Veureu que està cuit quan hagi solidificat, si ho punxeu amb un escuradents, aquest sortirà net.
- Ràpid al microones: aquest és un bon recurs quan no tingueu gaire temps. Poseu a coure el flam dins el motlle, primer 7 minuts al 50% de potència i després 8 minuts al 100% de potència.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada