divendres, 22 de març del 2013

Cupcake de xocolata

Ja fa uns quants dies vaig fer aquests cupcakes, aprofitant els motllos de silicona que em va regalar la Mabel del blog A nadie le amarga un dulce. Aquests cupcakes són com petits pastissets, ideals per tots als que no els agraden els frostings de mantega. Aquest de xocolata amb nata és com el de les cobertures de tartes, bonissims!! Evidentment pels que els hi agrada la xocolata, és una perdició.


Ingredients (15 cupcakes):

Cupcakes:

60g de mantega a temperatura ambient
100g de sucre
1 ou gran
95g de farina
90ml de llet
1 cullerada de cacau en pols
1'5 cullerades de Maizena
1/2 culleradeta de llevat (Royal)
1 culleradeta d'essència de vainilla

Frosting de xocolata:

250g de xocolata de cobertura negra
150ml de nata líquida
1 culleradeta de licor


Preparació:

Primer de tot prepareu els cupcakes. En un bol (jo de la cooking chef) poseu la mantega i bateu-la fins que quedi com una crema. Afegiu el sucre i bateu una estona més. Afegiu el rovell de l'ou i bateu-ho. Afegiu la llet i l'essència de vainilla. Remeneu-ho bé i afegiu a poc a poc la farina, la maizena, el cacau i el llevat, tamisat. Munteu la clara a punt de neu i afegiu-la al bol a poc a poc amb moviments envolvents.
Preescalfeu el forn a 180°. Poseu els papers dels cupcakes dins els motlles, jo en aquest cas he utilitzat els motlles de silicona.
Ompliu els motlles fins a la meitat. Coeu els cupcakes al forn uns 20 minuts o fins que en punxar-los amb un escuradents, aquest surti net. Deixeu-los refredar.
Mentre es couen els cupcakes, podeu anar preparant la crema de xocolata. Poseu la nata a escalfar en un bol al microones. Afegiu-hi la xocolata i remeneu fins que es desfaci. Deixeu refredar la crema de xocolata fins que tingui la consistència adequada per poder decorar els cupcakes!!
Jo encara no hi tinc la mà trencada amb la decoració!




La recepta és una adaptació del blog Recelandia.

6 comentaris:

  1. Se hace la boca agua, qué rico!! Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  2. Quina pinta nena, que bons nyam nyam ;-) petonets

    ResponElimina
  3. Espectaculars, i segur que amb un sabor molt intens, pels bons amants de la xocolata!

    ResponElimina
  4. Negre i vermell, colors divertits i cupcakes deliciosos.
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  5. El tortell de més amunt i el bunyols estàn molt bé, però jo vinc pel meu Cupcake!! jajajaja T'han quedat maquíssims, i ben segur que també molt bons!! nena, això s'avisa abans, que em presento a casa teva a berenar, jeje
    Un petonàs, guapa i que passis una bona Setmana Santa.

    ResponElimina