dilluns, 4 de novembre del 2013

Llobarro al forn amb picada d'ametlles

Sembla que sovint quan s'ha de fer algun plat al forn, ens hagi de dur molta feina. Jo en canvi recorro al forn quan vull fer algun plat, que quedi bé i que a més a més no porti massa temps fer-lo. Aquest és un bon exemple, el peix al forn sempre és èxit assegurat, només heu de tenir em compte no coure'l massa. En aquest cas, amb la picada d'ametlles queda un plat ben lluït.

DSC_0025

Ingredients (4 persones):


4 llobarros de ració
4 patates grosses
200g d'ametlles
1/2 manat de julivert
5 grans d'all
Oli d'oliva extra verge
Sal
1/2 got d'aigua

 

Preparació:

Primer de tot, enceneu el forn a 180º. Els llobarros han d'estar desescamats i podeu deixar o treure el cap. Saleu els llobarros i reserveu-los. Prepareu la picada. En una picadora, poseu el julivert, els alls i les ametlles.

DSC_0016

Piqueu-ho, quan comenci a agafar una consistència espessa, afegiu-hi un bon raig d'oli. Segui picant fins que tingueu el gruix que més us agradi. A mi com que m'agrada trobar l'ametlla, no les he picat massa fines.

DSC_0017

Peleu i  talleu les patates a rodanxes. Agafeu una plata del forn i poseu-hi oli. A sobre escampeu-hi les patates, saleu-les i tireu per sobre un raig d'oli i mig got d'aigua. Poseu a sobre les patates els llobarros. Repartiu la picada d'ametlles per sobre i per dins els llobarros. Poseu un raig d'oli també sobre els llobarros. Introduïu-los al forn al segon pis.

DSC_0018

Deixeu-los coure durant uns 7 minuts i doneu-los-hi la volta. Torneu-los a posar al forn un 7-8 minuts més. Per veure si estan cuits, separeu una mica la carn i si és de color blanc, vol dir que ja està. El temps de cocció dependrà també del forn i de la mida dels llobarros.

DSC_0019

Un cop cuits ja els podeu servir acompanyats de les patates. Jo en aquesta ocasió els he servit sense la pell i les espines, en lloms, així sempre és més agraït de menjar, encara més si hi ha nens!!


DSC_0024

11 comentaris:

  1. Un plat boníssim! el llobarro m'agrada força i amb aquesta picadeta és un èxit assegurat!

    ResponElimina
  2. Jo també sóc fan de totes les receptes al forn!
    Aquest llobarro amb la picada i les patates, ha de quedar super gustós.

    ResponElimina
  3. Amb aquesta picadeta el llobarro ha de quedar fantàstic!
    A casa ens agrada molt fer servir el forn per tot, em sembla que és la manera més fàcil y bona de cuinar.
    Recepta apuntada!
    Petonets,
    palmira

    ResponElimina
  4. A mi també m'agrada molt el llobarro al forn! No cal molta floritura, unes patates i una picada com la teva i tens un plat fantàstic per gaudir en família o amb amics.

    ResponElimina
  5. Uff quina gana em fa venir aquest llobarro, és que és el peix que més m' agrada i amb aquesta picadeta ha de ser tota una delícia.

    ResponElimina
  6. recepte molt bona i senzilla pero les patates amb 15 minuts quedaran una mica crues....

    ResponElimina