dilluns, 5 de desembre del 2016

Favetes amb gambes by Germans Torres

Cooking the chefDesprés d'uns mesos una mica inactiva em torno a posar les piles i a participar en els meus reptes de cuina. La proposta d'aquest mes de Cooking de Chef és: els germans Torres. Sincerament jo no els coneixia. De totes les propostes de la seva pàgina web he triat aquestes favetes, bàsicament perquè a casa en mengem pràcticament tot l'any. Ens encanten, i la combinació amb llagostins m'ha semblat interessant. Us recomano que ho tasteu un dia, boníssim!!


Ingredients (4 persones):

600g de fabetes tendres (fresques o de pot)
1 manat d'alls tendres
20 gambes
4 cullerades de vi blanc
4 rovells d'ou
200ml d'oli d'oliva
2 cullerades de vinagre d'estragó (o normal)

Preparació:

Prepareu les gambes. Separeu els caps de la cua i peleu les cues. Poseu un cassó al foc amb els caps i les peles de les cues, juntament amb oli. Deixeu que es cogui i aneu prement les gambes per tal que deixin anar el seu suc.

Quan estiguin cuites, passeu-les a un colador xinés. Premeu bé, fins que surti el suc de les gambes. Reserveu. Reserveu també les gambes pelades.


Poseu una paella al foc amb oli d'oliva i quan estigui calent, afegiu els alls tendres, tallats petits, la part blanca i la verda tendre.

Deixeu coure una mica i afegiu-hi les faves. Coeu fins que hagin agafat el punt de cocció que més us agradi. Reserveu. 
Ara feu la salsa, ( cocció semblant a una salsa holandesa). Poseu els rovells en un cassó petit. Poseu al foc un cassó més gros que l'anterior amb aigua. Heu de coure la salsa al bany maria. Poseu el vinagre al cassó dels rovells i remeneu. Poseu-ho al bany maria i aneu remenant, afegiu l'oli de les gambes. 


Aneu coent sense deixar de remenar fins que s'espesseixi la salsa i agafi una consistència de maionesa. 
Poseu una paella al foc amb una mica d'oli. Coeu les gambes fins que canviïn de color. Emplateu. Agafeu un plat fondo i poseu les faves. A sobre situeu-hi les gambes. 


Amb una cullera, repartiu per sobre les gambes una mica de salsa de gambes. Flamegeu-ho o poseu els plats un moment al forn a gratinar. Serviu i gaudiu!


Podeu trobar més receptes dels Germans Torres aquí.

15 comentaris:

  1. Noia, quina inspiració avui amb els germans torres! Una alta recepta que m'emporto a pendents! Té molt bona pinta i m'encanta aquesta combinació d'ingredients i textures!
    Petons i bona setmana!
    Palmira

    ResponElimina
  2. mmmm que rico! Me encantan las habas, que lastima que aqui no las encuentro. Un plato estupendo. Besos

    ResponElimina
  3. Me gustan las habas y así, con estos ingredientes de pareja ¡Uf! de lujo

    ResponElimina
  4. Una combinación estupenda, tienen que estar riquisimas

    ResponElimina
  5. Mi alergia al marisco me impida comerla, pero no me impide deleitarme la vista con esta delicia. Besos!!

    ResponElimina
  6. Tenen molt bona pinta, la salseta li deu quedar boníssima

    ResponElimina
  7. Un plat boníssim!!!
    Moltes mercès per participar.
    petons
    Aisha

    ResponElimina
  8. una recepta que FA OBRIR LA GANA, M'HA AGRADAT MOLT
    Una abraçada
    Rosa

    ResponElimina
  9. ¡M'encanta!
    Plat fácil de preparar i ben explicat. Ideal per ajudar a menjar fabes a les meves filles.

    ResponElimina
  10. Quina bona pinta!!!! Un conjunt d´ingredients fantàstics. Petons,

    ResponElimina
  11. Son ideales para una cena sana y rica.
    Bss

    ResponElimina
  12. una delícia seguríssim, la pinta em deixa babejant...enhorabona!!
    un petó

    ResponElimina
  13. Una recepta molt bona, m'agradat la combinació d'ingredients.
    Petons

    ResponElimina
  14. MMmmmmm....quin plat més deliciós! M'agrada molt!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  15. Esa salsa tiene un color, una textura y sin duda un sabor increíble!!!, con las habas y las gambas explosión de sabores deliciosos.
    besos!!!

    ResponElimina