dissabte, 30 d’agost del 2014

Cireres en almívar

Aprofitant l'època de cireres aquest any em vaig  animar a fer conserva en almívar ja que m'encanta. De les moltes receptes que he trobat he escollit aquesta, la més senzilla i natural, l'any vinent em queda pendent fer-ne una amb licor!


Ingredients:

1 Kg de cireres
750 ml d'aigua
750g de sucre
1 llimona

Preparació:

Aquesta recepta tant la podeu fer amb les cireres amb pinyol com sense pinyol. Aprofitant que em vaig comprar una maquineta per treure pinyols de la marca Ibi, les he fet sense pinyol, aquesta maquineta és genial!


Així doncs, primer comenceu per preparar l'almívar. Poseu l'aigua i el sucre en un cassó i deixeu que bulli un parell de minuts. Reserveu-ho, ja que per posar-lo als pots, haurà d'estar fred.
Renteu bé les cireres i aneu-les passant per la màquina per treure el pinyol. Un cop buidades, aneu-les posant als pots, sense aixafar-les. Un cop s'hagi refredat l'almívar, afegiu el suc de la llimona i aneu omplint els pots. 


Tapeu-los amb els taps. Poseu una olla grossa al foc amb aigua on coureu els pots al bany maria. Deixeu que l'aigua s'escalfi una mica (així les cireres quedaran més dures) i quan comenci a bullir poseu-hi els pots i deixeu-los-hi uns 15-20 minuts. Deixeu que es refredin dins la mateixa aigua de bullir. Etiqueteu i deseu-los en un lloc fosc i sec.

7 comentaris:

  1. Que ricas la cerezas, nunca la he preparado asi, yo las tengo en el congelador para usar cuando nos apetezca.Un beso de Vanessa de Il Prezzemolo Tritato

    ResponElimina
  2. Boníssimes! i quina maquineta més xula!! un petó!

    ResponElimina
  3. Sussi, me fue imposible traducir por eso te pediría que coloques a la derecha el traductor de google como tengo en mi blog. Si no sabes te lo explico.
    Por lo que puedo observar es una tarta invertida de duraznos muy apetitosa.
    Besos desde
    http://siempreseraprimavera.blogspot.com.ar/2014/09/mayonesa-sin-huevo.html

    ResponElimina
  4. Com m'han agradat aquestes cireres en almibar!
    Les faré.
    Saps com espinyolo les cireres???? Amb un boli bic heheh... Rudimentari però va perfecte!!!!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  5. Com m'han agradat aquestes cireres en almibar!
    Les faré.
    Saps com espinyolo les cireres???? Amb un boli bic heheh... Rudimentari però va perfecte!!!!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  6. On es pot comprar aquesta maquineta de treu-re pinyols?

    ResponElimina
  7. On es pot comprar aquesta maquineta de treu-re pinyols?

    ResponElimina