diumenge, 14 de febrer del 2016

Yema (gema) recepta base

Avui us deixo una altra recepta una mica més elaborada de la yema. És ideal per farcir pastissos i cremada encara és més bona. Podríem dir que és l'estrella dels pastissos d'aniversari típics de Catalunya. Al bloc ja en tinc posada una altra més fàcil de fer, però aquesta està feta només d'ous i el resultat és espectacular!! això si per fer-la us caldrà un termòmetre de cuina, el punt de l'almívar és important per aconseguir un resultat òptim.



Ingredients:

350g de sucre
75ml d'aigua
8 ous
50g de mantega
Una mica de colorant alimentari groc


Preparació:

En un cassó, poseu el sucre i l'aigua. Poseu-lo al foc i deixeu que arrenqui el bull.


Deixeu-lo que es vagi coent fins que aconseguiu una temperatura de 114ºC. Mentre es va fent l'almívar, en un bol, poseu el ous, deixateu-los i afegiu-hi el colorant alimentari. Quan l'almívar ja hagi agafat la temperatura desitjada, afegiu-lo a poc a poc en forma de raig sobre els ous. A mesura que aneu afegint l'almívar, aneu remenant la preparació. 


Quan tingueu tota la mescla homogènia, passeu-la per un colador per tal que no quedin grumolls a la yema.


Torneu a posar la mescla en un cassó. Cal que sigui net, no aprofiteu el de coure l'almívar ja que si està calent, se us pot coure l'ou i si està fred amb restes d'almívar fred se us poden formar grumolls. Acosteu la mescla al foc i afegiu-hi la mantega. 


Ara cal una mica de paciència ja que s'ha d'anar coent a foc baix. Jo l'he cuit a temperatura 6. Aneu remenant tota l'estona la yema i veureu que mica a mica es va espessint. Quan ja se us hagi format una yema espessa, amb una consistència de crema, la podreu apartar el foc. 


En aquest punt, cal refredar-la ràpidament ja que si no us pot quedar d'un color verdós. Aboqueu la yema sobre el marbre i amb una espàtula, aneu-la remenant fins que veieu que s'ha refredat. 


Ara la podeu posar en un tupper. Us recomano posar un paper film sobre la yema per tal que no formi una pel·lícula en contacte amb l'aire.


La podeu guardar a la nevera fins el moment de fer-la servir. Se us conserva uns quants dies a la nevera, així que podeu fer-la amb antelació.

Recepta del bloc La cuina de sempre

3 comentaris:

  1. no he probado nunca hacer yema de esta forma, me lo anoto, me gusta porque se aprovecha el huevo y no solo la yema , seguro que está de muerte.

    ResponElimina
  2. La vaig intentar fer una vegada i em va quedar per llençar: els rovells van quedar com cuits. De la frustació, no ho he intentat mai més però m'agrada la teva recepta i m'havia proposat intentar-ho per Sant Jordi... ja no tinc excusa! Gràcies per la recepta!
    :)
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. M'agrada molt aquesta versió que fa servir l'ou sencer... Mai n'he preparat a casa perque és un perill...amb el "soplete" en una mà i la cullera a l'altra no em donarà temps a fer cap postre jejeje
    petons i bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina