diumenge, 27 de setembre del 2015

Pomes farcides de botifarra dolça- Recepta finalista concurs per bloguers de la revista Cuina

Com ja fa quatre anys,  la revista Cuina, (de la que són una fidel subscriptora des del nª1) prepara una diada per a bloguers cuiners a Manlleu. És una proposta que a mi personalment em fa molta il·lusió ja que és una bona ocasió per conèixer tots aquells bloguers que en molts casos conec només a través de la xarxa i és bo posar-los "cara". En aquesta ocasió la recepta tenia que incloure botifarra, qualsevol variant. Jo quan vaig veure l'ingredient, ja vaig saber que faria servir les nostres botifarres dolces. Em de fer conèixer arreu la nostra cuina,i la botifarra dolça crec que és una gran desconeguda. A mi m'agrada molt i em recorda la meva infantesa, quan la meva àvia Maria feia una paella plena de botifarres dolces i a la salsa resultant, hi posava unes torrades que eren un vici. És ben coneguda la recepta de botifarra dolça amb poma, jo he volgut fer una variant una mica més festiva, aquí us la deixo.


Ingredients (4 persones):

2-3 botifarres dolces
4 pomes golden
1 got de vi ranci
1/2 got d'aigua
150g de sucre
Pela de 1/2 llimona

Preparació:

Preescalfeu el forn a 180º. Traieu el cor de les pomes i amb un buidador de fruita o amb una cullera, amb molt de compte, buideu l'interior de les pomes. Intenteu no foradar el fons de les pomes i que us quedi una mica de polpa pels laterals. 


Traieu la tripa a la botifarra dolça i ompliu la poma amb aquesta carn. Poseu les pomes en una plata que pugui anar al forn i que sigui de les dimensions de les pomes (no gaire més grossa). Regueu les pomes amb el vi ranci, l'aigua i afegiu el sucre i la pela de llimona.

Introduïu les pomes al forn i deixeu-les aproximadament 1 hora (dependrà de la mida de les pomes), fins que veieu que la poma està cuita. Si un cop acabada la cocció veieu que la salsa està molt líquida, poseu-la en una paella i reduïu-la fins que caramel·litzi. Serviu la poma acompanyada de la salsa. 

DIA CUINA PER A BLOGUERS A MANLLEU


Enguany els finalistes del concurs, hem gaudit d'un munt d'activitats interessants, en tot moment acompanyats del Director de la Revista Cuina, en Josep Sucarrats.

Primer de tot vam visitar el Museu industrial de Manlleu.











Un cop visitat de mans del director, el museu, vam anar a l'aula de cuina del mercat municipal de Manlleu, allà el cuiner Pep Nogué ens va cuinar en directa un munt d'interessants receptes de porc i també alguna amb cervesa (lligat a la fira del porc i la cervesa d'aquest cap de setmana a Manlleu).
Les receptes d'en Pep Nogué:
Pallarda de llata de porc cuita a baixa temperatura
Galta de porc encofrada
Ploma de porc amb salsa agredolça
Platillo de cordonet, salsitxa i bolets
Pedacets de porc amb dues salses


Després dinar al restaurant del mercat, Sambucus


Foto de rigor de tots els participants al Dia Cuina.:


Finalment els premis, aquest any no ha pogut ser!! un altre any serà. Felicitats als blocs guanyadors:

4 comentaris:

  1. Enhorabona per estar entre les receptes finalistes! I a més segur que ho vau passar molt i molt bé, oi?
    Tinc unes ganes de probar aquesta botifarra dolça, no t'ho pots ni imaginar... quan he preparat pel Proyecto Roca unes albóndigues inspirades en aquestes botifarres m'he quedat amb les ganes!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  2. Hola Sussi! Carai quines fotos més xules que fas i la recepta fa saliveres! Si em passes un mail t'envio la foto del dinar, el meu és crisminimon@gmail.com

    ResponElimina
  3. Doncs a mi la botifarra dolça no m'acaba de convèncer... no sé, el punt dolç no m'acaba d'agradar.
    La recepta, amb botifarra normal, te la compro segur!

    ResponElimina
  4. Ens ho vam passar bé, veritat???!!!!
    I com tu dius, un altre any serà...o com jo, eterna finalista heheh
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina