divendres, 2 d’octubre del 2015

Flam de pomes al microones

Un sopar amb uns amics, portaré alguna cosa de postres...Tiro de les receptes que tinc pendents de fer i trobo aquest flam de pomes super-ràpid de fer, salvada!! Aprofitem les pomes golden, de Girona, delicioses i dolces.


Ingredients:

3 pomes golden
50g de mantega
150g de sucre
50g de farina
250ml de llet
3 ous
10g de llevat en pols
1 culleradeta de canyella
1/2 tassa de sucre per fer el caramel o caramel líquid

Preparació:

Poseu un cassó al foc amb el sucre a foc baix fins que caramel·litzi. Mentre es fa el caramel, peleu les pomes i traieu-les-hi el cor. Agafeu un motllo que pugui anar al microones i quan el sucre caramel·litzat estigui a punt banyeu amb ell el fons del motllo. Talleu les pomes a làmines


 i poseu-les sobre el sucre.


Poseu en un bol els altres ingredients, la mantega, el sucre, la farina, la llet els ous, el llevat i la canyella. Passeu-hi la batedora fins que tingueu una massa homogènia. Aboqueu la massa sobre la poma.


Introduïu el motllo dins el microones i poseu-lo a màxima potència durant 13 minuts. Un cop passats els 13 minuts, deixeu el flam dins el microones durant uns 5 minuts més, ja que així acaba la cocció. Retireu-lo del microones i deixeu-lo refredar. Quan estigui temperat, introduïu-lo a la nevera fins a l'hora de servir.


Recepta del bloc Mas dulce que salado.

12 comentaris:

  1. hola ,,,que bona,,avui la faig,,una cosa el caramel el faré al mateix motllo al micro a veure con surt un peto-

    ResponElimina
  2. Ostres quina idea més bona! Ja saps que els pastissos de poma m'encanten i aquest puntet de caramel em sembla fantàstic!
    Mai faig servir el microones però coses ben bones poden sortir, oi?
    Petons i bon cap de setmana
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc utilitza massa el microones per cuinar però quan vaig veure aquesta recepta no m'hi vaig poder resistir, i el resultat espectacular!

      Elimina
  3. mmm... m'encanta!!!! Fet al microones és super pràctic! Fins i tot hi podries fer el caramel ;)
    Ara que les pomes estan en plena temporada, s'ha d'aprofitar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si hem d'aprofitar les pomes ar a que estan en la millor època!

      Elimina

  4. Sussi; Aquest flam de pomes, amb aquestes "fotos" sembla que el tinguis que agafar, doncs, la veritat he estat apunt de fer-ho...¡¡
    Salutacions Sussi. :O)

    ResponElimina
  5. Ooohhhh fantàstic! I al microones, que ràpid i quina meravella t'ha sortit!!!!

    ResponElimina
  6. que cosa mas rica de tarta, me levo la receta ¡¡¡¡

    ResponElimina