dijous, 22 de novembre del 2012

Codonyat

Ja fa dies que tenia preparada aquesta recepta però no trobava el moment de penjar-la. Un company de la feina, en Quim quan es va iniciar la temporada em va venir un dia amb una bossa plena de codonys del seu arbre (moltes gràcies Quim!). Així és que em vaig posar mans a la feina i ... a fer codonyat!!!. El secret està en trobar-hi el punt de cocció. Us haig de dir que primer no el vaig coure gaire i em va quedar de gust molt bo però li faltava la consisténcia sòlida del codony. Com que de tot se n'aprèn, el vaig tornar a posar a coure i llavors si que va agafar bé la consistència. Us poso a continuació les mesures i els temps de cocció.


Ingredients:

1 kg de codony
800g de sucre
Una mica d'oli de girasol

Preparació:

Renteu ben nets els codonys i poseu-los a bullir sencers dins una olla durant aproximadament una hora.


Passat aquest temps, ja veureu que els codonys estan ben tous. Traieu les llavors i passeu-los sencers pel passapurés. No traieu ni la pela ni la part interna, ja que és on hi ha la pectina, encarregada de donar la consistència al codony. Un cop triturat, passeu-lo a una cassola i afegiu-hi el sucre. Aneu remenant tot sovint i veureu que us va quedant com una melmelada.


Deixeu-ho coure a foc lent i aneu-lo remenant durant una hora o fins que veieu que s'ha enfosquit i que al remenar es desprèn de les parets. Prepareu uns motllos on posar-los, unteu-los amb una mica d'oli de girasol per facilitar que un cop fred es pugui desmotllar bé.





Si en feu molta quantitat, el podeu guardar a la nevera o també congelar-lo.


14 comentaris:

  1. Pues muy bueno ese membrillo.... si señor...

    ResponElimina
  2. que rico y contundente de ha quedado...besitos

    ResponElimina
  3. Te ha salido perfecto!!!!buenisimo...

    Besets

    ResponElimina
  4. Com m'agrada el codonyat, amb una mica de formatge és perfecte, sobretot si és fet a casa!

    ResponElimina
  5. Mira! nosaltres en vam fer ahir al taller de cuina...però no havia sentit mai ningú que hi posés oli!!! ho hauré de provar...Jo bullo les llavors i allà surt pectina a manta!

    ResponElimina
  6. Es un dulce bien rico. Yo cuando hago dulce de membrillo pongo la misma proporción de fruta que de membrillo pero lo hago a partir de la fruta cruda. Quiero probar a hacerlo con el membrillo ya cocido a ver que tal.

    ResponElimina
  7. Tiene una testura buenísima, y con un poco de quesito blanco unnnnnn que rico.
    saludos. :-))

    ResponElimina
  8. Crec que és una de les coses millors que es podem menjar i fetes a casa amb codonys de un arbre conegut encara millor!
    Petonets i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  9. t' ha quedat preciòs! amb una pinta deliciosa!!!!!! no he preparat mai aquesta recepte, potser m' animarè gràcies a tu!!

    ResponElimina
  10. Aún no me he animado a hacerlo casero y mira que me encanta con quesito
    Besitos

    ResponElimina
  11. Doncs al final t'ha quedat amb una pinta estupenda. Jo també n'he fet aquest any per donar i vendre i m'has donat una bona idea per a dongelar-lo. No l'he congelat mai...

    ResponElimina
  12. M'agrada fer el codonyat a casa perquè li poses el sucre al gust, no queda tan dolç com el comprat, oi?

    ResponElimina