divendres, 1 de març del 2013

Cookies

Ja fa uns quants dies ens vam trobar uns quants companys del meu fill Oriol per preparar el carnestoltes i els pares ja ens vam animar a dur alguna cosa per berenar. Xocolata desfeta, coques, magdalenes i jo el dia abans vaig preparar aquestes galetes. El meu home va portar la safata plena de galetes i només us haig de dir que no va arribar a la taula, els pares no les vam poder ni tastar. Us les recomano!!


Ingredients (20-25 galetes):

220g de farina
100g de mantega
90g de sucre de canya
45g de sucre
1 culleradeta de llevat
1/2 culleradeta de sal
1 culleradeta de sucre avainillat
1 ou
100g de boletes de xocolata

Preparació:

En un bol posem la mantega a temperatura ambient, la sal i tots els sucres. Barregem i afegim l'ou. Ho tornem a remenar tot plegat i hi afegim la farina i el llevat tamisats. Amb una llengua o amb un robot (jo utilitzo el braç d'amassar de la cooking chef) ho barregem tot fins a tenir una massa homogènia. Hi afegim les boletes de xocolata i tornem a remenar.






Sobre el taulell de la cuina, posem un tros de paper film i a sobre hi aboquem la massa. Intentem repartir-la formant una espècie de cilindre. Embolcallem amb el paper film la massa i fem girar el "tub" de massa fins que ens quedi el més uniforme possible. El diàmetre del cilindre serà la mida de la galeta, adapteu-la a les vostres preferències, jo les vaig fer d'uns 6 mm de diàmetre.



Posem la massa mitja hora a la nevera. Mentrestant, aneu preescalfant el forn a 200°. Un cop passada la mitja hora, desembolcalleu la massa i amb un ganivet ben esmolat, talleu les galetes amb un gruix aproximat d’1 cm. Aneu-les col·locant en una safata del forn. No les poseu molt juntes, ja que la mantega es desfà i tendeixen a augmentar una mica de diàmetre. Deixeu-les coure uns 10-12 minuts o fins que comencin a agafar un color torradet.


6 comentaris:

  1. unas galletas muy viciosas, seguro que es imposible tomar solo una, bicos

    ResponElimina
  2. Dios, qué hambre y yo sin desayunar... ponéis estas cosas... me llevo un par para acompañar mi cafe, besos

    ResponElimina
  3. aaayyy que buenas!! Yo llevo tiempo queriendo hacerlas, haber si me animo de una vez porque me has dado envidia!! jejee. Un beso :)

    ResponElimina
  4. Qué rico! Muy buena receta y tiene una pinta estupenda!
    un beso

    ResponElimina
  5. Estic segur que van volar en un moment!
    I els xampinyons farcits també tenen una pinta sensacional ;)

    ResponElimina