divendres, 13 de juliol del 2012

Pintxos de sobrassada

El meu amic Esteve és un crack dels pinxos i l'altre dia em va enviar una convinació amb sobrassada que un dia ja us passaré. Vaig aprofitar els ingredients que tenia per casa i van sortir aquests dos pintxos que els vaig dur a un sopar amb uns amics i van agradar molt.


Ingredients:

Una barra de xapata o gallega
Una terrina de sobrassada de porc ibèric
Fornatge de cabra
2 cebes grosses
Sal
2 cullerades de sucre

Preparació:

Primer de tot prepareu la ceba caramelitzada. Jo la preparo a la cooking chef, posició 3 i 110º. Si no la podeu preparar de la manera tradicional. Escalfeu oli en una paella i quan estigui calent poseu-hi la ceba tallada en làmines fines. Saleu-la i coeu-la a foc lent fins que quedi transparent. Quan ja veieu que comença a estar cuita ( no ha de quedar fosca sino d'un color transparent) afegiu-hi un parell de cullerades de sucre i deixeu coure uns minuts més.
Talleu la barra de pa a llesques fines i torreu-les. Si n'heu de fer una bona quantitat, us recomano que les poseu al forn a gratinar. Un cop torrades, treieu-les del foc i escampeu per sobre la sobrassada.
A la meitat de les torrades poseu-hi a sobre una rodanxa de formatge de cabra i torneu-les a posar al grill fins que agafin un color torradet o es comenci a desfer el formatge.
A l'altra meitat de les torrades poseu-hi a sobre la ceba caramelitzada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada