Com cada mes les noies de Memòries d'una cuinera, proposen una recepta. Aquesta m'ha fet molta gràcia de fer-la ja que curiosament a casa no n'hi ha hagut mai tradició i és el primer cop que la faig. He agafat la recepta del llibre "Las verduras de muchas maneras" de la Karin Leiz. La veritat és que em pensava que em portaria molta feina coure les verdures separadament, però he optat per fer-ho en dues tandes al vapor i el resultat m'ha agradat moltíssim. Ho repetiré segur!!Ingredients (4 persones):
200g de mongeta tendra3 carxofes
200g de faves
200g de pèsols
1/2 brócoli
150g de pernil salat a daus
2 cebes mitjanes
30ml de caldo
Sal i oli
Preparació:
Poseu en el cistell per bullir al vapor, les faves i els pèsols. Deixeu-los coure uns 15 minuts o fins que estiguin al dente. En un altre cistell de bullir al vapor o quan estigueu de coure els pèsols i les faves, poseu les carxofes tallades a quarts, el bròquil a branques i les mongetes tallades per la meitat. Deixeu-ho coure entre 15 i 20 minuts al vapor o fins que estiguin al dente.
Mentre es couen les verdures, prepareu el sofregit de ceba. Piqueu la ceba ben prima i fregiu-la en una paella amb una mica d'oli i sal. Quan estigui cuita afegiu-hi els daus de pernil i les verdures, feu un parell de voltes i poseu-hi per sobre el caldo. Deixeu-ho coure tot plegat uns 5 minuts, si voleu que us quedi més caldós per menjar amb cullera, poseu-hi més caldo. Serviu-ho ben calentet!!
T'ha quedat deliciosa, Sussi! Amb el caldet a punt per menjar!! Petons i bon cap de setmana
ResponEliminaGracies Marina, i ja veus no l'havia fet mai!!m'ha enecantat!
EliminaAmb caldet i tot :o)
ResponEliminaAixí queden molt bé, cadascuna cuita al seu punt els sabors es potencien!
Peto i bon cap de setmana,
palmira
Hoia Palmira, gracies, petonets!
EliminaMe encanta la menestra y la tuya se ve deliciosa Sussi!!:)
ResponEliminaGracias Anni besos!
EliminaQuina versió més bona Susi. No he vist mai aquest llibre, però si me'l trobo el fullejaré. Molts gràcies per participar. petonets
ResponEliminaGràcies a tu per la proposta! petons!
ResponEliminaQuina bona idea fer-les al vapor, m'agrada molt la verdura feta així.
ResponEliminaMoltíssimes gràcies per participar.
Saludable, això si! gràcies a vosaltres per la iniciativa!! petons!
EliminaDoncs aquesta minestra sense cols de bruseles i amb el pernilet sí que m'agradaria!! Marta
ResponEliminaBuenísima. Con el caldito tiene una pinta estupenda.
ResponElimina