divendres, 11 d’agost del 2017

Baba Ghanoush

La prolífera collita de l'hort de la meva mare m'ha dut a fer aquesta recepta que per altra part feia molt temps que volia provar. Per dipejar és ideal, juntament amb un hummus de cigrons, uns entrants vegans ideals i molt saludables!!
Aquesta crema és típica del món àrab, es sol acompanyar de pa de pita


Ingredients:

4 o 5 albergínies escalivades (800g)
1 culleradeta de comí
2 grans d'all grossos o 3 petits
Suc de mitja llimona
2 cullerades de Tahini
100ml d'oli d'oliva
1 culleradeta de pebre vermell

Preparació:

Primer de tot cal que escaliveu les albergínies. Jo les he posat en el recipient Lékué tallades per la meitat.

Tapeu bé el recipient i poseu-lo a coure a màxima potència 10 minuts. Si són grosses, caldrà més temps. Un cop cuites, peleu-les i guardeu la polpa. Quan tingueu l'albergínia freda, podreu prepara la crema. Poseu tots els ingredients en una batedora i tritureu-ho. Aboqueu la mescla en un bol i deixeu-ho refredar a la nevera. Al moment de servir, ho podeu guarnir d'una mica d'oli d'oliva, una mica de pebre vermell i coriandre talladet. El podeu acompanyar de crudités o bé d'uns trossets de pita. Bon profit!!


Recepta del bloc Recetas de rechupete

1 comentari:

  1. Gràcies per la recepta! ja fa temps tenia ganes de probar-la. Just ara tinc unes alberginies ecológiques que m'han regalat, així que ja tinc la meitat de la recepta :-)

    ResponElimina